info:

Students of a local school wade through chest-deep water on a flooded street, during a tidal surge. Chaktai, Chittagong. Global average temperatures have risen by 1°C over the last century, and climate scientists believe that warming could be between 3-5 °C by the end of this century. Our oceans absorb around 90% of that heat. But warmer water expands, and this, along with water being released from melting polar ice, is causing global sea levels to rise. Considering present warming trends, a 2013 World Bank paper suggests that Bangladesh will be hit by increasing river floods, more intense tropical cyclones, very high temperatures, and rising sea-levels (a 27 cm sea level rise is projected by the 2040s). This could leave some areas completely submerged, as well as affecting power, food and health. Chittagong is the second-largest city in Bangladesh, densely populated with over 4 million people . It’s often regarded as the commercial capital of Bangladesh , with its port handling over 90% of the country's foreign trade . Quote from Jashim Salam, photographer: “In the past few years, climate change has begun to take a major toll on my home city of Chittagong. Tidal surges – water levels rising significantly above the predicted tide levels – are affecting the city as often as twice a day, resulting in frequent flooding of homes and businesses. Prior to this, the last tidal surge occurred in 1991, when a hurricane hit the coastal area. Local people are growing increasingly concerned - we may have to move from our homes due to this excess of water. The effects of climate change have brought a sudden vulnerability to the lives and livelihoods of people living in Chittagong and the coastal areas of Bangladesh.”

Lotta alla crisi climatica

Nessuno è al sicuro dagli effetti del cambiamento climatico. Dobbiamo agire ora, coinvolgendo cittadini e istituzioni per evitare che diventi irreversibile. Combattiamo insieme la crisi climatica con #GenerAzioneClima.

Video del giorno

Ferma il bracconaggio

Lacci e trappole decimano le tigri in Asia e la richiesta illegale di avorio colpisce ferocemente rinoceronti ed elefanti. Sono ancora troppe le specie, che rischiano l'estinzione a causa dei bracconieri. Aiutaci a salvarle!

WWF Climate Crisis Fund: una risposta concreta alla crisi climatica

Eventi meteorologici sempre più estremi stanno entrando a far parte del nostro quotidiano. Sono chiari segnali di una crisi climatica, che rischia di diventare irreversibile.

info:

A WWF-Brazil team flew over the southern region of Pará and northern Mato Grosso between the cities of Itaituba, Novo Progresso, São Félix do Xingu and Guarantã do Norte. In a period of three hours 18 smoke spots were observed. September 2019, Brazil.

Vogliamo costruire un futuro in cui l'umanità possa vivere in armonia con la natura.

Il benessere di ogni essere vivente è legato in modo imprescindibile a quello di tutte le altre specie animali e vegetali con cui condividiamo questo straordinario pianeta. Per questo siamo nati oltre 60 anni: crediamo nell’ambiente come una risorsa per la vita e vogliamo difenderlo dai pericoli, dal profitto e dagli interessi che lo mettono a rischio.

Diventa socio